O sile sociálnych médií nás už presvedčila arabská revolučná jar, ale ako sa ukazuje, dokážu pomôcť aj v menej revolučnom merítku. Aj keď nemenej významne. Na záchranu malého lokálneho kníhkupectva v Portlande stačil jeden článok a odhodlaný syn, ktorý využil Twitter na spropagovanie nádhernej myšlienky – choďte do obchodu mojich rodičov, kúpte si aspoň tri knihy a ja vám kúpim burrito. A ľudia poslúchli. Celý príbeh je už starý niekoľko rokov, ale tomu nič neuberá na emóciách. Roberta Dyerová vlastnila spolu s manželom malé kníhkupectvo Broadway Books a vždy sa im darilo ako tak uživiť. Po 17 rokov existencie to však vyzeralo, že ich ekonomická situácia predsa len prinúti kníhkupectvo zatvoriť. Keď sa to dozvedel ich syn, rozhodol sa pomôcť.
Sadol za počítač a napísal krátky článok s jasným a milým posolstvom: tisíc dolárov, ktoré mal na kreditnej karte sa rozhodol minúť na burritá, ktoré kúpi každému, kto sa zastaví v obchode jeho rodičov a kúpi si aspoň tri knihy. Kým v podaní veľkého reťazca by to znelo ako klišé a lacný marketingový ťah, naliehavosť synovej správy a úprimná snaha ľudí dojala. Do obchodu začali prúdiť stovky zákazníkov, ľudia si medzi sebou posielali správu o malom kníhkupectve, o ktorom mnohí dovtedy ani nevedeli. Z vianočnej sezóny, o ktorej si manželia Dryerovci mysleli, že bude ich poslednou, sa stala najúspešnejším obdobím v celej ich obchodníckej kariére. Kníhkupectvo Broadway Books bolo zachránené.
O niekoľko rokov neskôr si tento pozoruhodný príbeh všimol Twitter, ktorý natočil dojemné video o tom, ako jeden tweet zachránil kníhkupectvo. V skutočnosti to tak asi nebolo – zachránila ho synova úprimná snaha, jeho dojemný článok a nielen jeho tweet, ale aj stovky ďalších, ktoré potom nasledovali. A pravdepodobne svojou troškou do mlyna prispel aj Facebook. To však nič neuberá tomuto príbehu na kráse. Takže pamätajte – sebapropagácia je dôležitá a občas dokáže zázraky. 🙂