Slávny komik Steve Martin vydáva knihu svojich „tweetov“

Autor článku: Juraj Šlesar
Článok vyšiel: 4. novembra 2011
Zdieľať článok:

Spomínate si ešte na knihu Tweety z Tahriru, ktorá obsahuje posty (tzv. tweety) približne 50-tich obyvateľov mesta Cairo, ktorí zažili a zachytili egyptskú revolúciu a pravidelne o nej na Twitteri informovali? Onedlho už táto publikácia nebude tak unikátna. Svoju knihu tweetov sa totiž chystá vydať aj populárny americký komik Steve Martin, ktorý má na tejto stále úspešnejšej sieti viac ako 1.700.000 fanúšikov.

Ako oznámil sám komik: „Vzhľadom na absolútne nulový záujem už čoskoro vydám knihu svojich tweetov.“ Nezabúda však ani na svojich fanúšikov, preto hneď v ďalšom poste dodáva: „Kniha bude zahŕňať aj mnohé z vašich odpovedí! Celý zisk pôjde na charitu!“

Kniha by mala vyjsť v júni 2012 a jej názov rozhodne nezaprie jej autora: „The Ten, Make that Nine, Habits of Very Organized People. Make that Ten.“ (Desať, zaokrúhlite to na deväť, zvyky veľmi organizovaných ľudí. Zaokrúhlite to na desať.) a autor si pevne stojí za tým, že jej vydanie je skvelý nápad. Na otázku fanúšika, prečo by si ľudia mali kupovať knihu, keď si môžu všetky posty prečítať spätne aj priamo na Twitteri, zareagoval Steve Martin veľmi úprimne a bezprostredne: „Pretože odtiaľ vyhádžem všetok odpad.“

Martin sa so svojím postovaním statusov skutočne „nemazná“. Medzi jeho najnovšími príspevkami nájdete aj také perly, ako napríklad: „Veľmi rád si podávam ruku s paparazzi, keď mám chrípku.“ alebo „Mal som dojem, že by som vám mal povedať, že som sa zobudil – ale toto je len pre skutočných fanúšikov.“ , prípadne „Nenávidím svoje PSČ, 79814. Je to blbosť. Komplot vlády. Keď k číslam priradím písmená vznikne z toho DŽIHÁD.“

Svoju lásku k Twitteru vyjadril Steve Martin aj v talk-show Davida Lettermana, kedy zase raz nešetril úprimnosťou: „Prídem do tvojej show, ktorú pozerá tak 5 miliónov ľudí. A viem, že z toho tak tri milióny absolútne nezaujíma, kto som a čo robím. Ale na Twitteri mám 800.000 fanúšikov, s ktorými môžem komunikovať priamo.“

Nech už je to akokoľvek, jedno je isté – nedostatkom popularity na tejto sociálnej sieti Steve Martin rozhodne netrpí. Svojich 1,7 milióna fanúšikov získal v priebehu jedného roka, preto sa dá predpokladať, že aj jeho svojrázna kniha sa dočká aspoň relatívneho komerčného úspechu. Ja osobne sa viac teším na knihu Jen Campbellovej, ktorej názov hovorí za všetkoWeird Things Customers Say in Bookshops (Divné veci, ktoré zákazníci hovoria v kníhkupectvách)

Zdieľať článok:
O autorovi
Juraj Šlesar

Zaujímajú ťa novinky z knižného sveta? Prihlás sa na odber nášho newslettra.