Podľa čoho si deti a mládež vyberajú knihy? Nemecká štúdia stuttgartského Inštitútu pre komunikáciu, ktorá sa zoberala využívaním médií, zistila na vzorke 1201 respondentov vo veku medzi 12-19 rokov dve dôležité veci. Záujem o knihy je aj v dnešnej internetovo-mobilnej dobe stabilný a takmer polovica mladých čitateľov sa o knihách informuje prostredníctvom priateľov a známych.
Na otázku „Odkiaľ sa normálne dozvieš o knižných novinkách?“ odpovedali nasledovne:
55 percent: priatelia, známi
47 percent: média
30 percent: rodičia
17 percent: učitelia, škola
15 percent: súrodenci
12 percent: príbuzní
10 percent: kníhkupectvá, obchody
6 percent: knižnice.
Prehľad ukazuje, že na nákup nemá vplyv ani tak sortiment ponúkaných kníh ako skôr informácie o nich. Silný vplyv priateľov na druhej strane signalizuje potrebu vstupovať do sociálnych komunít alebo ešte lepšie vytvárať ich samotnými predajcami.
Štúdia dokonca odporúča vyčlenenie pracovníka, ktorý by mal prehľad o tom, čo mládež zaujíma, o čom komunikujú média a v neposlednom rade bol aj v kontakte s ich učiteľmi.
Zdroj: JIM Studie 2012