BRATISLAVA, 11.3.2008 – Internetová nákupná galéria Mall.sk a kníhkupectvo Martinus.sk získali ako prvé dva internetové obchody na Slovensku certifikát Bezpečný nákup, ktorý im udelila Slovenská asociácia pre elektronický obchod (SAEC). Asociácia odhaduje, že do konca roka 2008 by mohlo byť certifikovaných viac ako 20 on-line obchodov.
Po niekoľkomesačnej prípravnej fáze boli koncom februára udelené prvé dva certifikáty. „Je to dôležitý moment v projekte Bezpečný nákup, ktorý Internetová komisia SAEC pripravovala od jesene 2007,“ hovorí Jozef Dvorský, výkonný riaditeľ SAEC. Mall.sk a Martinus.sk patria medzi najväčšie internetové obchody na Slovensku.
Po úspešnej pilotnej fáze projektu sa certifikácia od 1. apríla 2008 otvára všetkým záujemcom. Cieľom certifikácie je zvýšiť bezpečnosť a dôveryhodnosť nakupovania cez internet. Známku Bezpečný nákup môže získať každý internetový obchodník, ktorý splní certifikačné kritériá. „Projekt nie je určený iba veľkým a známym obchodom, certifikát môže rovnako získať aj malý, úzko špecializovaný on-line predajca. Podstatné je dodržiavanie určitých štandardov vo vzťahu k zákazníkom,“ objasňuje Dvorský. Pri certifikácii sa kontrolujú všetky aspekty internetového predaja, od kontaktných údajov predajcu až po proces vybavenia prípadnej reklamácie.
Internetový predaj na Slovensku zaznamenáva v posledných rokoch silný rast a SAEC predpokladá, že tento trend bude naďalej pretrvávať. Celkový obrat on-line predaja asociácia odhaduje na viac ako 2 miliardy Sk.
SAEC je nezávislá asociácia, ktorá podporuje rozvoj elektronického obchodu a elektronickej komunikácie na Slovensku. Vznikla v roku 1998, medzi jej členov patria spoločnosti z oblasti informačných technológií, telekomunikácií, finančné inštitúcie, certifikačné autority a podnikateľské subjekty.
V roku 2007 začala v rámci asociácie pracovať Komisia pre rozvoj internetového obchodu s cieľom monitorovať situáciu a vývoj na trhu. Kľúčovým projektom na tento rok je implementácia programu certifikácie internetových obchodov „SAEC – Bezpečný nákup“, ktorý je založený na rešpektovaní dohodnutých kritérií spôsobu predaja cez internet a poskytovaní definovaných informácií zákazníkom.