- Skúsenosti s online nákupom má na Slovensku viac ako 85% užívateľov internetu
- Martinus.sk je najväčší internetový obchod na Slovensku s vyše 190 000 jedinečnými užívateľmi mesačne
Internet je v súčasnosti najrýchlejšie rastúcim médiom, čo potvrdila aj analýza mesačníka Stratégie (príloha Top 2007 v Slovenskej reklame, Máj 2008), podľa ktorej reklamný podiel internetu rástol medziročne o viac ako 64%. Rozvoj internetového obsahu, zvyšujúca sa počítačová gramotnosť Slovákov a penetrácia širokopásmového internetu do domácnosti spôsobujú , že internet aktívne využíva stále viac a viac ľudí.
Dôvodov, prečo popularita internetu rastie je niekoľko, napríklad rýchly prístup k informáciám, tvorba a prezeranie obsahu, zábava alebo využívanie internetu ako efektívneho komunikačného prostriedku. Medzi hlavné výhody internetu patria efektívnosť a pohodlnosť. Tieto výhody v sebe spája aj internetový nákup, a preto cez internet nakupuje čoraz viac Slovákov. Podľa prieskumu agentúry TNS (zdroj: TNS SK, 2008) v marci 2008 malo s nakupovaním cez internet skúsenosti viac ako 85% užívateľov internetu. Oproti roku 2007 to predstavuje nárast o viac ako 8%. Podľa tohto prieskumu nakupujú cez internet viac muži, ľudia vo veku od 30 do 39 rokov, osoby so stredoškolským vzdelaním bez maturity, ďalej ľudia žijúci v obciach s počtom obyvateľov 5 až 10 tisíc a v mestách nad 100 000 obyvateľov, a tiež obyvatelia Trnavského a Banskobystrického kraja. Najmenej využívajú online nakupovanie mladí ľudia (15-17 rokov), respondenti z malých obcí (do 5 000 obyvateľov) a ľudia z Prešovského kraja. V období medzi januárom a marcom 2008 užívatelia cez internet najčastejšie nakupovali oblečenie (34,5%), knihy (29,7%) a elektroniku (28,2%). Najnavštevovanejším internetovým obchodom je podľa internetovej populácie internetové kníhkupectvo Martinus.sk.
Martinus.sk bol v roku 2007 v počte unikátnych návštevníkov 22. najnavštevovanejší server na Slovensku (Zdroj: TNS SK, 2008). Toto najväčšie internetové kníhkupectvo v minulom roku navštívilo mesačne priemerne 148 250 jedinečných užívateľov internetu, čo predstavovalo zvýšenie o 76% v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Vedúce postavenie medzi internetovými obchodmi si Martinus.sk udržuje aj v prvej polovici roku 2008, kedy sa priemerný počet unikátnych užívateľov zvýšil o 34% na 198 964. V minulom roku Martinus.sk doručil svojim zákazníkom viac ako 220 000 kníh a puzzle.